יום שני -- סיור בוותיקן

התחלנו את הבוקר בארוחת בוקר טעימה במלון, ואחר כך יצאנו לכיוון הוותיקן באמצעות האוטובוסים. בדרך עצרנו בחנות OVS שיש לה המון סניפים בכל רומא ויש שם המון בגדים במחירים נוחים. התחדשנו!
משם לקחנו אוטובוס אל עבר מדינת הוותיקן. גם לשם הזמנתי כרטיסים מראש (פרטים למטה) כולל סיור מודרך. זה כדאי ובהחלט שווה, לנוכח התורים העצומים  באורך של מאות מטרים עד לכניסה.
התעלמנו בנונשלנט מעשרות ״נותני העזרה״ בדרך שניסו לכוון אותנו לקנות כרטיסים והטבות ונכנסנו למוזיאון תוך מספר דקות מועט, שם עשינו הדרכה מתויירת של כשעתיים בתוך מוזיאון הוותיקן. על פי המדריכה, נדרשות כ 15 שנה (!) כדי לראות את כל יצירות האומנות במוזיאון, במידה ועוצרים ליד כל יצירה למשך דקה לפחות.
העומס הכבד במוזיאון והחום השפיעו עלינו ואחרי שעתיים וחצי החלטנו שמיצינו את הוותיקן ושהוא מיצה אותנו... ויצאנו החוצה כדי לחפש אוטובוס. מסתבר שקל מאוד להגיע לוותיקן (האוטובוס עוצר ממש ליד) אבל כדי לחזור צריך ללכת לפחות רבע שעה לתחנה הכי קרובה שחוזרת לרומא. את התחנה הכי קרובה מצאנו פה (https://goo.gl/maps/p59gY6Bo635XExCz7 )

מהותיקן המשכנו אל עבר באר המשאלות, שם נהוג לזרוק מטבע ולקוות שהרשויות ברומא יהנו מהתרומה הכלכלית שלנו לעיר. בדרך, עברנו ליד בניין הפנתאון ועשינו לידנו תמונה, כי יש טיולים שהם לפנתיאון!

לבסוף הגענו אל עבר באר המשאלות (10 דק הליכה)  שם ניסינו לזרוק מטבע וגם לצלם כמה תמונות. אלו לא נסיונות פפראצי אלא הוראה למצלמה לצלם אותנו לבד, לפעמים אפילו הצלחנו ;-)

סלפי למצלמה עם כף יד...

לאחר מכן סעדנו את ליבנו בארוחת ערב ותכננו את היום הבא...